TIPS

3 core øvelser der forbedrer din performance

Alt arbejde du foretager dig i fodbold foregår omkring din core. Derfor er det afgørende at din core er stærk og stabil, og især i øvelser/bevægelser med et rotationsaspekt.
Fodboldperformance

Workouts on-demand Best performance tool Made by stars Pro results

Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Almindelig mavebøjninger har ikke den store overførbarhed til performance, og er stort set spild af tid. Derfor laver vi core-øvelser som udfordre vores core i forskellige retninger med forskellige belastninger i ny og næ, da vi hellere vil udfordre vores core “in-direkte” i andre mere dynamiske øvelser. 

Men er den core “svag” eller vil du starte roligt ud, så lav i stedet disse 3 øvelser – også hvis du døjer med lændesmerter.

BONUS: “1-leg Romanian deadlift banded wood chop” er en øvelse som er mere dymamisk og udfordre vores core samtidig med vores stabilitet og koordination bliver trænet. Se den til sidst.

Banded dead bug

Banded deadbug. Sørg for at holde lænden i gulvet hele tiden. Og træk vejret. 2-4 set, 15-20 gentagelser.

1/2 kneeling pallof press

1/2 kneeling pallof press. Sørg for at holde din lænd neutral – sug navlen ind. 2-4 set, 10-12 gentagelser.

Standing chaos pallof press

Standing chaos palloff press. Sørg for at “kaste” vægten ud og hold positionen i 1-2 sekunder pr gentagelser. 2-4 set, 8-12 gentagelser.

Bonus øvelse - 1-leg romanian deadlift banded whoop chop

1-leg Romanian deadlift banded whoop chop. Kør hver gentagelser så hurtigt som muligt!

Prøv 14 dage gratis

Workouts on-demand via app leveret af verdensstjernerne.

Populære indlæg

Performance

Summer Performance Camp 2021

Performance træning til unge skal specialiseres og der skal i høj grad bruges meget tid på basale bevægelser for at skabe ekstra ordinære resultater.

Performance

Så mange reps skal du lave som fodboldspiller – del 1

Hvis du gerne vil være hurtigere og mere eksplosiv, er det vigtigt at du vælger det rigtige antal gentagelser i din styrke eller performance træning. Vælger du det forkerte antal gentagelser og intensitet, risikerer du at blive tung og langsom.

Ønsker du at booste din performance?

Send os en besked eller start med 14 dage gratis i dag!