FODBOLDPERFORMANCE

BLIV HURTIGERE, STÆRKERE, SKADESFRI & MERE FIT!

GRATIS GUIDE TIL BEDRE PERFORMANCE PÅ FODBOLDBANEN.

Download vores gratis guide i dag hvor vi giver dig 3 steps som er altafgørende for at du kan præstere optimalt på fodboldbanen! 

"Med programmerne fra Fodboldperformance, har jeg oplevet en markant forskel. Min øget styrke gør mig overlegen ift. mine modspillere, og det er også en af årsagerne til min karriere fik et skub i den rigtige retning."

Sanne Troelsgaard, FC Rosengaard

BLIV HURTIGERE & SKADESFRI

VI HJÆLPER FODBOLDSPILLERE MED AT PRÆSTERE BEDRE PÅ & UDENFOR BANEN!

Efter selv at have forsøgt at blive hurtigere, stærkere og mere fit med styrketræning, ved vi hvor frusterende det kan være ikke at få de resultater man håber på..

Styrketræning og fitness er blevet mere populært i takt med at flere og flere fodboldspillere bliver mere og mere forvirret.

Og alt i mens vi kan læse om hvordan vi bliver større, stærkere og mere markeret, kommer der kun få løsninger som er specifikke til fodboldspillere!

Efter flere års erfaring med træning og kostvejledninger af fodboldspillere på højeste niveau i ind- og udland, står det klart, at styrketræning for fodboldspillere har været en mangelvarer..

Derfor har vi startet Fodboldperformance.dk med ønsket om at give fodboldspillere den træning, kost og livsstil som er nødvendig, for at kunne præstere på højeste niveau. Alt dette sammensat med en baggrund der byder på en kandidat i sports science og adskillige anerkendte kurser verden over - blandt andet hos Barcelona. Alt sammen for at kunne tilbyde dig som fodboldspiller, den hjælp det kræver for at performe bedst muligt!

CERTIFICERINGER & UDDANNELSE

SE ET UDPLUK AF VORES ATLETER

Tryk på billedet for at se udtalelse

"Med programmerne fra Fodboldperformance har jeg oplevet en markant forskel. Min øget styrke gør mig overlegen ift. mine modspillere, og det er også en af årsagerne til min karriere fik et skub i den rigtige retning."

Sanne Troelsgaard

"Jeg besluttede mig for ca 1.5 år siden, at investere i et program fra fodbold performance, hvor der er super mange gode alternativer når det handler om eksplosiv træning. Det har først og fremmest givet mig mere styrke, samt væsentlig mere eksplosivitet, og acceleration."

Tobias Wiis

"At starte et forløb op med Jacob har været én af de bedste investeringer jeg har haft foretaget mig i det foregående år. Jeg har fået bygget en grundform op som jeg selv synes er holdbar. Det giver samtidig en forudsætning for hele tiden og kunne bygge på fysisk"

Moses Opondo

"Jeg vil anbefale programmet til fodboldspillere og særligt til unge fodboldspillere, som er uvidne om styrketræning og kost"

Niclas Jagd

"Med programmerne fra fodboldperformance er jeg blevet hurtigere og jeg hopper højere. Det kan man virkelig mærke på fodboldbanen hvor jeg vinder flere nærkampe, både løbe og hovedstødsdueller."

Mikkel Kaufmann

"Jeg følte klart en forskel på før og efter, i form af øget styrke og hurtighed, som jeg kunne se i styrkelokalet hvor jeg langsomt begyndte at løfte mere og på banen følte jeg mig stærkere i dueller og begyndte at kunne løbe hurtigere."

Mie Leth Jans

FØLG DAGLIGT MED PÅ VORES INSTAGRAM

  • Er du gået i stå i din bænkpres?

Prøv at lave bænkpress med elastik for at øge belastningen og kombiner det med fart!

Dette er en rimelig avanceret variant af bænkpres, og kræver lidt erfaring og god teknik i bænkpres, men den kan virkelig rykke din power og styrke i den rigtige retning —> 💪🏼👍🏼 #fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du være hurtigere?

Så er høje steps ups (knee height) en super variant af den “almindelige” step up og minder på mange måder om en 1-ben squat, men tillader dig at stå mere oprejst og i en mere ‘sprint’ lignende position.

Fokusér på kun at bruge det forreste ben mens du presser dig op og stå på step bænken. 🚀✔️ #skadesfri #fodboldperformance
  • Vil du accelerere hurtigere og være mere eksplosiv!? Så prøv denne variant af en split squat!

Ved at starte fra bunden tvinges du til at “starte forfra” mellem hver gentagelse, da de elastiske energi tages ud af spillet ✔️💪🏼 #fodboldperformance #skadesfri
  • Falder dine knæ ind når du squatter eller løber?

Så kan det være en god idé at træne ekstern rotation af din ben!

Banded Glute Bridge Kicker (eller hvad vi skal kalde den), kan laves som opvarmning til din bentræning eller som finisher, hvis du skal have brændt det sidste ud af dine balder og baglår.

Husk at en øvelse som denne på ingen måde kan stå alene, og du stadig skal løfte tungt!

Tag din ven, som har brug for at se dette tip! ✔️#skadesfri #fodboldperformance
  • Er du i tvivl om hvem vi er og hvad vi kan tilbyde dig?

Ny hjemmeside er lanceret, hvor du kan få et indblik i hvem vi er, hvorfor vi er her og hvad vi gerne vil med fodboldpermance. Sidst men ikke mindst kan du også læse om, hvilke muligheder vi kan tilbyde dig ✔️💪🏼 Læs mere på — > www.fodboldperformance.dk #fodboldperformance #skadesfri
  • Rigtig mange fodboldspillere oplever ofte at de får ondt i baglåret eller bliver skadet... Mange gange skyldes det at baglåret og bagkæden generelt ikke er stærk nok ift. forsiden 🍑👎🏼 Løsningen her —> Mere kærlighed til din bagkæde!

Mens lying leg curl træner baglåret over knæleddet, træner good morning baglåret over hoften. Denne bevægelse kaldes hip-hinge, og er sværere end den ser ud.

Good morning vil styrke dit baglår, balder og lænd og sikre at din bagkæde er stærk nok til at absorbere de store kræfter, dine ben bliver udsat for under fodbold og løb 🏃🏼‍♂️
- for nogle virker det bedre med bredere greb! HUSK -  det vigtigeste er ikke hvor langt du kommer ned, men at du holder ryggen ret ✅🤲🏼 #skadesfri #fodboldperformance
  • Vil du undgå lyskeskader? 🚑 Så er Copenhagen side plank lige noget for dig!

Nyere studier har vist at Copenhagen Adductor i høj grad kan forebygge lyske skader, hvorfor den bør indgå i rotation i din ugentlige træning!

Dog oplever vi at Copenhagen Adductor kan være meget udfordrende for nogle, hvorfor vi kan lide at starte med Swiss ball groin plank. Når du mestre denne, går vi oftest videre til modified copenhagen side plank, hvor øverste ben er bøjet, og derfor gør øvelsen nemmere. Herefter Copenhagen side plank inden Copenhagen Adductor kan køres. Swipe for at se dem!

Prøv den variant der passer dig og lad os høre hvad du synes! ✔️#skadesfri #fodboldperformance
  • Det fredag og ugens sidste træning klares inden weekendens kamp ✔️ Her ser i @sannetroelsgaard udføre kettlebell swing. Fokus er på at flytte vægten ved at skubbe hofterne fremad!

Tag din ven som skal have et sportspecifikt program 🏎
  • Alm. cardio træning kan hurtigt blive ensformigt og kedeligt.

Derfor er vi fan af at lave andre mere tunge øvelse, som stadig får pulsen højt op!

Bold over nakke er en glimrende øvelse, hvor det reelt set bare handler om at flytte noget vægt fra a til b over skulderen.

Sørg dog for at komme godt ned i benene og hold ryggen ret ✔️ #fodboldperformance #skadesfri
  • Har du et sportsspecifikt styrkeprogram?

Download vores guide; 3 steps til bedre performance GRATIS via linket i vores bio 🙏🏼 God fredag! #fodboldperformance #skadesfri @mosesopondo9
Luk menu