FODBOLDPERFORMANCE

BLIV HURTIGERE, STÆRKERE, SKADESFRI & MERE FIT!

GRATIS GUIDE TIL BEDRE PERFORMANCE PÅ FODBOLDBANEN.

Download vores gratis guide i dag hvor vi giver dig 3 steps som er altafgørende for at du kan præstere optimalt på fodboldbanen! 

"Med programmerne fra Fodboldperformance, har jeg oplevet en markant forskel. Min øget styrke gør mig overlegen ift. mine modspillere, og det er også en af årsagerne til min karriere fik et skub i den rigtige retning."

Sanne Troelsgaard, FC Rosengaard

BLIV HURTIGERE & SKADESFRI

VI HJÆLPER FODBOLDSPILLERE MED AT PRÆSTERE BEDRE PÅ & UDENFOR BANEN!

Efter selv at have forsøgt at blive hurtigere, stærkere og mere fit med styrketræning, ved vi hvor frusterende det kan være ikke at få de resultater man håber på..

Styrketræning og fitness er blevet mere populært i takt med at flere og flere fodboldspillere bliver mere og mere forvirret.

Og alt i mens vi kan læse om hvordan vi bliver større, stærkere og mere markeret, kommer der kun få løsninger som er specifikke til fodboldspillere!

Efter flere års erfaring med træning og kostvejledninger af fodboldspillere på højeste niveau i ind- og udland, står det klart, at styrketræning for fodboldspillere har været en mangelvarer..

Derfor har vi startet Fodboldperformance.dk med ønsket om at give fodboldspillere den træning, kost og livsstil som er nødvendig, for at kunne præstere på højeste niveau. Alt dette sammensat med en baggrund der byder på en kandidat i sports science og adskillige anerkendte kurser verden over - blandt andet hos Barcelona. Alt sammen for at kunne tilbyde dig som fodboldspiller, den hjælp det kræver for at performe bedst muligt!

CERTIFICERINGER & UDDANNELSE

SE ET UDPLUK AF VORES ATLETER

"Med programmerne fra Fodboldperformance har jeg oplevet en markant forskel. Min øget styrke gør mig overlegen ift. mine modspillere, og det er også en af årsagerne til min karriere fik et skub i den rigtige retning."

Sanne Troelsgaard

"Jeg besluttede mig for ca 1.5 år siden, at investere i et program fra fodbold performance, hvor der er super mange gode alternativer når det handler om eksplosiv træning. Det har først og fremmest givet mig mere styrke, samt væsentlig mere eksplosivitet, og acceleration."

Tobias Wiis

"At starte et forløb op med Jacob har været én af de bedste investeringer jeg har haft foretaget mig i det foregående år. Jeg har fået bygget en grundform op som jeg selv synes er holdbar. Det giver samtidig en forudsætning for hele tiden og kunne bygge på fysisk"

Moses Opondo

"Jeg vil anbefale programmet til fodboldspillere og særligt til unge fodboldspillere, som er uvidne om styrketræning og kost"

Niclas Jagd

"Med programmerne fra fodboldperformance er jeg blevet hurtigere og jeg hopper højere. Det kan man virkelig mærke på fodboldbanen hvor jeg vinder flere nærkampe, både løbe og hovedstødsdueller."

Mikkel Kaufmann

"Jeg følte klart en forskel på før og efter, i form af øget styrke og hurtighed, som jeg kunne se i styrkelokalet hvor jeg langsomt begyndte at løfte mere og på banen følte jeg mig stærkere i dueller og begyndte at kunne løbe hurtigere."

Mie Leth Jans

FØLG DAGLIGT MED PÅ VORES INSTAGRAM

  • For at være hurtigere skal du blive stærk, men det er stadig vigtigt at lave øvelser, hvor du skal overføre dine kraft i spring eller løb.

Her er ‘frog jumps’ en god variant, da den kræver stort bevægelseudslag og gentagende repetitioner uden pauser.. Vi bruger den oftest på træningsdage med et mere dynamisk aspekt 💪🏼🙋🏼‍♂️ #fodboldperformance #skadesfri
  • Sports Specifikt Complex Træning!

Vil du være hurtigere på fodboldbanen, så prøv dette kompleks hvor vi både løfter tungt og bevæger os hurtigt! ⚡️ A1. Eccentric trapbar deadlift - 4x4 - 30s pause
A2. Tuck Jumps - 4x4 - 30s pause
A3. Dumbbell Jump shrug - 4x4 - 30s pause
A4. Over speed banded Jumps - 4x4 - 240s pause 👉🏼 Denne kombination af øvelser, sikre ikke bare at du bliver stærkere, men også at du kan overfører din styrke til mere fart og power. ** Dette kompleks er en del af vores nuværende Complete Off-Season Program, som alle vores medlemmer har adgang til ** 💯

Tag din ven som skal være hurtigere!🕺🏼#fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du være hurtigere i dine vendinger? 🚀 Så prøv ‘Drop lunges to rotational press’. Her lærer du både at lande i split position og lave retningsskifte fra din landing!

Den kan laves på 3 niveauer, alt efter hvor god du er til at absorbere kraften.

Level 1: Fokus på at lande korrekt inden du laver rotationen.

Level 2: Fokus på at lande korrekt og stift med en pause, inden du laver rotationen.

Level 3: Fokus på at lande stift og lave rotationen med det samme.

I ser level 3 først, som er sværest, hvorefter level 2 og 1 vises!

Kør den som support øvelse i din træning efter dødløft/squat eller en variant heraf!

OG tag os endelig, så vi kan følge din udvikling #fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du undgå lyskeskader?🚑 Så skal du lave Copenhagen Adductor!

Studier har vist at Copenhagen Adductor kan minimere risikoen for lyskeskader, grundet det store fokus på excentrisk styrke - ligesom Nordic hamstring.

Derfor bør den indgå i din ugentlige styrketræning, men vi oplever mange gange, at den er for svær for de fleste.

Derfor anbefaler vi at du mestre følgende øvelser først:
1. Swiss ball groin plank
2. Modified Copenhagen side plank
3. Copenhagen side plank
(Se videoer)

3 set af 45-60 sekunder af ovenstående øvelser, bør være nok og kan med fordel laves i slutnignen af din træning.

Tag din ven som har brug at se dette opslag #skadesfri #fodboldperformance
  • Når du løber (og styrketræner) er det afgørende at du kan holde din overkrop stabil og stærk!

Kneeling pallof press er en variation af pallof press, som lærer dig at holde overkroppen stabil og oprejst mod rotation.

Når du løber ønsker vi at dine ben og arme arbejder omkring din overkrop, og ikke svinger din overkrop for meget med rundt… Derfor bør en øvelse som pallof press indgå i dine programmer. #fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du være mere eksplosiv i overkroppen eller kan du ikke blive stærkere i bænkpres? Så er speed db bench press en super variant af smide ind i dit program.

Den kan laves med både håndvægt eller vægtstang og vil lære dig at aktivere dine muskelfibre hurtigere!

Denne øvelse vil passe på en overkropstræning hvor power er i fokus - prøv den! 🚀 #fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du løbe hurtigere, skal din core også være stærk!

Oftest anbefaler vi core øvelser med et mere dynamisk aspekt, men vi kan faktisk godt lide denne variant af en alm. plank.

Her stilles der nemlig også krav til en baldemuskulatur, og vi slår to fluer med et smæk! ✔️👍🏼 Prøv en i slutningen af din næste træning! #fodboldperformance #skadesfri
  • Er du gået i stå i din bænkpres?

Prøv at lave bænkpress med elastik for at øge belastningen og kombiner det med fart!

Dette er en rimelig avanceret variant af bænkpres, og kræver lidt erfaring og god teknik i bænkpres, men den kan virkelig rykke din power og styrke i den rigtige retning —> 💪🏼👍🏼 #fodboldperformance #skadesfri
  • Vil du være hurtigere?

Så er høje steps ups (knee height) en super variant af den “almindelige” step up og minder på mange måder om en 1-ben squat, men tillader dig at stå mere oprejst og i en mere ‘sprint’ lignende position.

Fokusér på kun at bruge det forreste ben mens du presser dig op og stå på step bænken. 🚀✔️ #skadesfri #fodboldperformance
  • Vil du accelerere hurtigere og være mere eksplosiv!? Så prøv denne variant af en split squat!

Ved at starte fra bunden tvinges du til at “starte forfra” mellem hver gentagelse, da de elastiske energi tages ud af spillet ✔️💪🏼 #fodboldperformance #skadesfri
Luk menu