Performance træning til unge skal specialiseres og der skal i høj grad bruges meget tid på basale bevægelser for at skabe ekstra ordinære resultater.
Fodboldperformance

Workouts on-demand Best performance tool Made by stars Pro results

Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Performance Camp for unge

I sommeren 2021 afholdte vi Summer Performance Camp 2021 for 10 unge drenge og piger. Campen strækte sig over 6 uger med to træninger pr uge i 4 af ugerne. Der var “ferie” i uge 29 og i uge 30 blev vi ramt af corona.

Det var muligt deltage i enkelte uger eller alle 4 uger hvor der var træning

Målet med campen er at vise hvordan vi hurtigt og effektivt kan forbedre deres evner gennem korrekt (og anderledes) performance træning.

Pro Agility Test

Vi mødtes 9 gange i alt, hvor vi til første og sidste træning testede de unge i Pro Agility med vores infrarøde Timing System som er en 5, 10, 5 m løber test. Dvs. at der i alt over de 6 uger var 7 træninger.

Her løber du først 5 meter den ene vej, skifter retning og løber 10 meter, skifter retning tilbage og løbe 5 meter ind over mål. Det gode ved denne test er at den måler din evne til at accellere og skifte retning hvilket er yderst vigtigt i ALLE sportsgrene.

Opbygning af træning

Alle træninger var opbygget efter følgende model:

  • 10 min dynamisk opvarmning
  • 10 min movement prep
  • 15 min agility & plyometrisk træning
  • 20 min styrkeøvelser
  • 15 min konditionstræning med fokus på vendinger & acceleration

 

På ugen første træningsdag var fokus lineær accelleration, mens det på anden dagen var fokus på vendinger og retningsskifte.

Resultater

De 5 fodboldspillere som deltog i hele campen fik både før og efter test og fremgangen taler for sig selv.

Prøv 14 dage gratis

Workouts on-demand via app leveret af verdensstjernerne.

Populære indlæg

Performance

Summer Performance Camp 2021

Performance træning til unge skal specialiseres og der skal i høj grad bruges meget tid på basale bevægelser for at skabe ekstra ordinære resultater.

Performance

Så mange reps skal du lave som fodboldspiller – del 1

Hvis du gerne vil være hurtigere og mere eksplosiv, er det vigtigt at du vælger det rigtige antal gentagelser i din styrke eller performance træning. Vælger du det forkerte antal gentagelser og intensitet, risikerer du at blive tung og langsom.

Ønsker du at booste din performance?

Send os en besked eller start med 14 dage gratis i dag!