3 core øvelser der forbedre din performance

Opdateret 4/10/2021

Alt arObejde du foretager dig i fodbold foregår omkring din core. Derfor er det afgørende at din core er stærk og stabil, og især i øvelser/bevægelser med et rotationsaspekt.

Almindelig mavebøjninger har ikke den store overførbarhed til performance, og er stort set spild af tid. Derfor laver vi core-øvelser som udfordre vores core i forskellige retninger med forskellige belastninger i ny og næ, da vi hellere vil udfordre vores core “in-direkte” i andre mere dynamiske øvelser.

Men er den core “svag” eller vil du starte roligt ud, så lav i stedet disse 3 øvelser – også hvis du døjer med lændesmerter.

BONUS: “1-leg Romanian deadlift banded wood chop” er en øvelse som er mere dymamisk og udfordre vores core samtidig med vores stabilitet og koordination bliver trænet.

Banded deadbug. Sørg for at holde lænden i gulvet hele tiden. Og træk vejret. 2-4 set, 15-20 gentagelser.

1/2 kneeling pallof press. Sørg for at holde din lænd neutral – sug navlen ind. 2-4 set, 10-12 gentagelser.

Standing chaos palloff press. Sørg for at “kaste” vægten ud og hold positon i 1-2 sekunder pr gentagelser. 2-4 set, 8-12 gentagelser.

BONUS ØVELSE.

1-leg Romanian deadlift banded whoop chop. Kør hver gentagelser så hurtigt som muligt!
dette trender

Tips og tricks til fodboldspillere

On Focus

Vi dækker alt om performance optimering